Personvernerklæring for Silk Hair

Denne personvernerklæringen forteller hvordan Lexander AS

Vår adresse er:  Straumeparken Smålonane 2, 5353 Straume

Erklæringen gjelder for følgende: www.silkhair.no

for behandling av personopplysninger.

Erklæringen inneholder informasjon som du har krav på når det blir samlet inn opplysninger frå nettstedet vårt (personopplysningsloven § 19) og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger (personopplysningsloven § 18 1. ledd).

Kjøpsbetingelser

Frakt og risiko.

Silk Hair står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser med levering av din vare som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg, slik at den kan mottas så raskt som mulig.

Fraktberegning er dynamisk og er avhengig av tid, produkt, kampanje etc. Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt, ber vi deg ta kontakt på post@silkhair.no

Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt. En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (4 dager etter mottagelse av varen( GJELDER PARYKKER OG HÅRDELER) er utløpt.

Er varen blitt skadet etter at kjøper har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side. Vi anbefaler at du velger å beholde originalemballasjen, da varen må leveres i originalemballasje for at vi skal kunne bekrefte opphavet.

Retur av vare

Vennligst les nøye da det ikke vil være unntak. 

Parykk er et Hygiene produkt og før den prøves på må wig-capen som blir sendt med være på hodet under parykken.

Parykken må sendes tilbake i den stand den ble mottatt. Dette betyr at lacen ikke er endret på noen måte, at håret ikke er blitt vasket eller varmebehandlet, og alt emballasjemateriale er på plass.

For toppers, sørg for at alle klipsene er lukket og hår ikke er viklet inn i dem før sending.

Dersom returnerte varer er uten originalemballasje, merkelapper, har lukt eller merker vil anses som brukt, og vil dermed ikke bli tilbakebetalt med fullt beløp. Hver vare vil bli inspisert før refusjon gis.

Alle salgsprodukter er et sluttsalg.

Returfrakt belastes kjøper om ikke annet er avtalt.

MERK: Velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte.

Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporingsnummer. Returfrakt belastes kjøper om ikke annet er avtalt.Se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på post@silkhair.no dersom du har spørsmål.

Reklamasjon.

Reklamasjonsregler: Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler med varen. Ta kontakt på mail eller telefon og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen går under reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis.

Bestilling.

Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per mail. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt: post@silkhair.no Husk å merke mail med ordrenummer og emne.

Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken kan inneholde feil. Skulle du mot formodning oppleve at vi er utsolgt for ett eller flere produkter i din bestilling, belastes du selvsagt ikke for varen(e) som ikke kan leveres.

Ønsker du å kansellere en bestilling/vare, må du kontakte oss fortest mulig per telefon eller mail. Er varen allerede sendt må du benytte deg av angreretten.

Forventet leveringstid er 10 dager forbeholdt at varen er på lager.

Betaling og refusjon fra NAV.

Silk Hair har samarbeid med NAV og hjelper deg gjerne med å søke stønad til hårerstatning. Da forskuddsbetaler Silk Hair for parykken. Du må ha en godkjent legeerklæring som er gyldig, så fullfører Silk Hair resten av søknadsprosessen.

Du kan også gjøre det selv i etterkant ved å sende inn originalkviteringer. Dette krever at du selv betaler, og deretter få pengene tilbake. Det er også mulig å søke på forhånd og deretter ettersende originalkvittering, og dermed unngå å legge ut beløpet selv.

For å søke stønad selv må du skrive ut søknadsskjema fra NAV, fylle ut skjema og sende det per post.

Søknadsskjema til hårerstatning eller hodeplagg finner du her: https://www.nav.no/soknader/nb/person/hjelpemidler-og-tilrettelegging/ortopediske-hjelpemidler

Her velger du punktet «parykk/øyeprotese/spesial BH/brystprotese/alminnelig fottøy ved ulik fotstørrelse» og deretter «send på papir». Du må legge ved legeerklæring og originalkvittering på hårerstatningen. Har du sendt legeerklæring tidligere kan du skrive dette i søknaden. NAV gir beskjed dersom de har behov for ny legeerklæring.

Custom made: 

Egendefinerte bestillinger er laget spesifikke for alle dine bestillingsdetaljer og laget for å passe en persons behov (hettekonstruksjon, størrelse, hårfarge, lengde, tetthet, hårklipp, etc.) og av denne grunn kan de ikke returneres/refunderes, og de kan heller ikke kanselleres.

Retur- og byttepolicy

Hos Silk Hair vil vi at du skal være fornøyd med kjøpet ditt.

Hvis du av en eller annen grunn ikke er helt fornøyd med parykken din, har du 4 dager (dagen du mottar den er dag 1) på å sende den tilbake for retur. Hvis den 4. dagen din er på en søndag, vennligst send oss en mail på eller før den søndagen for å fortelle oss at du må returnere, og du vil ha en forlengelse på en dag til å sende den på mandag.

Din retur vil bli behandlet 2 uker fra vi mottar den.

Vennligst les nøye da det IKKE vil være unntak.

Parykk er et HYGIENE-produkt, og før den prøves på må wig-capen som blir sendt med være på hodet under parykken.

Parykken må sendes tilbake i den stand den ble mottatt. Dette betyr at blondene ikke er endret på noen måte, at håret ikke har blitt vasket eller varmebehandlet, og alt embalasjematteriale er på plass. For toppers, sørg for at alle klipsene er lukket og hår ikke er viklet inn i dem før sending.

Dersom returnerte varer er uten originalemballasje, merkelapper, har lukt eller bruksmerker vil anses som brukt, og vil dermed ikke tilbakebetale fullt beløp.

Alle salgsprodukter er sluttsalg. Ønsker du å returnere parykk eller varer vil du bli pålagt å betale fraktkostnader selv.

MERK: Velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporingsnummer. Returfrakt belastes kjøper om ikke annet er avtalt.

Fargen/klippen ser ikke lik ut som på bildene.

Dette er normalt, variasjoner i farge på grunn av lys og skjermer er normalt. Vi gjør vårt beste for å sørge for at parykkene våre er fotografert i lys som best reflekterer fargen. Vi vil gjøre vårt beste for å ta flere bilder i alternativ belysning hvis du ber om dette før kjøp. Returer på grunn av fargeavvik vil bli refundert minus et lagergebyr.

Vi prøver hardt å fange opp eventuelle potensielle fargefeil, og når vi finner dem vil vi alltid påpeke dem på bilder og merke dem som defekte stykker. (Farger blør, hansker kan etterlate et trykk, noen ganger vil blekemiddel ta bedre på noen områder enn andre, blekemiddel kan blø osv.) Vennligst sjekk parykken din når du mottar den for eventuelle feil før du klipper blonden, når lacen er klippet vil vi ikke kunne godta en retur.

Cap-farging/fargebleed.

Fargeflekker på hetten/blissene eller fargebleed når du vasker er normalt med tilpassede fargestykker.

Med svært pigmenterte/lyse/dristige farger, bruk KALDT vann og vask seperat for å forhindre at fargen blør på resten av håret.

Med svært pigmenterte farger, prøv å begrense vask til sakte falming, da disse fargene blekner raskere enn standardfarger, og vær oppmerksom på at disse fargene flekker når de er våte.

Bleker du knuter?

Vi gjør blekeknuter foran på grunn av populariteten og høy etterspørsel, selv om vi ikke anbefaler det. Knuten på en parykk er dens anker, så når vi går inn og bleker knutene, svekker vi drastisk hårfestet til parykken, noe som gjør den ekstremt skjør og dermed økende håravfall.

Bestiller du parykk med blekede knuter, erkjenner du og aksepterer risikoen for håravfall og vissheten om at håret ikke vil ha samme levetid som en parykk uten blekede knuter. Vi aksepterer ikke returer og tilbyr heller ikke refusjon for håravfall uavhengig av hvor raskt det går.

Vi anbefaler å bruke pudder for å skjule knuter kontra blekeknuter.

Produkter og varer ( gjelder ikke parykk).

I henhold til konsumentverket ved distanseavtaler, har konsumenten (privatperson) rett til å angre kjøpet sitt innen 14 dager etter at varen er mottatt.

Angreretten gjelder kun under forutsetning av at varen holdes i vesentlig uforandret tilstand og i originalemballasje. Varen skal være ubrukt og sendes tilbake uskadet/uåpnet originalforpakning.

Ved retur står kunden for risikoen, derfor er det viktig at varen ikke kan komme til skade under transporten. Varen er i kundens eie til vi har mottatt returen. Hvis du angrer et kjøp og sender tilbake et produkt vil du få hele beløpet refundert senest 10 dager etter at vi har mottatt returen.

Ta alltid vare på kopi av kvittering på innlevert retur da du som kunde står ansvarlig for at den kommer frem til oss. 

Hvilke personopplysninger vi samler inn, og hvorfor vi gjør det

Informasjonskapsler

Informasjonskapsler (cookies) er små tekstfiler som blir plassert på datamaskinen din når du besøker en nettside.

Formålet er både å gjøre brukeropplevelsen bedre for deg ved at nettstedet husker innstillingene dine, hvilke sider du har besøkt, innlogging og eventuelle brukernavn og andre opplysninger som du har lagt inn og vil at nettsiden skal huske slik at du slipper å skrive dette inn for hver gang.

Vi bruker ikke informasjonskapsler til å se hvilke nettsider du besøker etter at du har vært på nettsidene våre. Vi lagrer heller ikke informasjon som gjør at vi kan identifisere deg som person. 

Det er frivillig for deg som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelsen med  tjenester, for eksempel å motta nyhetsbrev eller å fylle ut og sende inn skjema.

Hvis du besøker dette nettstedet så samler vi likevel inn avidentifiserte opplysninger om besøket gjennom verktøyet Google Analytics. Formålet med dette er å utarbeide statistikk som vi bruker til å forbedre og videreutvikle informasjonstilbudet på nettstedene. Eksempel på hva statistikken gir svar på, er hvor mange som besøker ulike sider på nettstedet, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som blir brukt.

Opplysningene blir behandlet i avidentifisert og aggregert form. Med avidentifisert mener vi at vi ikke kan spore opplysningene vi samler inn tilbake til den enkelte bruker. Vi samler inn hele IP-adressen, men IP-adressen blir avidentifisert slik at bare de tre første gruppene i adressen blir bruk til å generere statistikk. Det vil si at hvis IP-adressen består av nummerne 195.159.103.82, blir bare 195.159.103.xx brukt. I tillegg blir IP-adressene behandlet på aggregert nivå, det vil si at all data blir slått sammen til èn gruppe og ikke behandle individuelt.

Eksempel på informasjonskapsler som blir brukt for Google Analytics er:
_ga: Blir slettet automatisk etter 2 år. Blir brukt for å skille brukere fra hverandre.
_gid: Blir slettet automatisk etter 24 timar. Blir brukt for å skille brukere fra hverandre.
_gat: Blir slettet automatisk etter 1 minutt. Blir brukt for å fordele trafikk/spørringer. Når Google Analytics blir distribuert via Google Tag Manager, blir denne informasjonen kalt _dc_gtm_ <egenskaps-id>.

Veiledninger:

Hvis du har en brukerkonto og logger på dette nettstedet, lager vi en midlertidig infokapsel for å finne ut om nettleseren din godtar infokapsler. Denne kapselen inneholder ingen personlige data, og blir fjernet når du lukker nettleseren. Men når du logger inn, lager vi flere infokapsler for å lagre innloggingsopplysningene og skjerminnstillingene dine. 

Innloggingskapsler varer i to dager, og skjerminformasjonskapsler varer i ett år. Hvis du velger «Husk meg», vil innloggingen vare i to uker. Hvis du logger ut av brukerkontoen din, blir innloggingskapslene fjernet.

Hvis du redigerer eller legger ut en artikkel, vil det bli laget ein infokapsel i nettleseren din. Den inneholder ingen personlige opplysninger, og viser bare til innleggs-IDen til artikkelen du redigerte. Den går ut etter èn dag.

Skjema

Når du kontakter oss via skjema på nettstedet, så blir de opplysningene du legger inn lagret bak innlogging på nettstedet, og er tilgjengelig for administrator og vår dataleverandør, i tillegg til at opplysningene blir sendt oss på epost. Sensitiv informasjon skal ikke sendes via skjema siden eposten med dataene blir sendt ukryptert. Vi lagrer opplysningene i våre systemer så lenge det er behov for dem for å kunne yte de tjenestene du ber om. 

Innebygd innhold frå andre nettsteder

Sider og artikler på dette nettstedet kan ha innhold (f.eks. videoer, bilde, artikler, deling i sosiale medier osv.) fra andre nettsteder. Slikt innebygd innhold frå andre nettsteder fungerer akkurat som om du hadde vært på de andre nettstedene.

Disse nettstedene kan samle data om deg, bruke informasjonskapsler, inneholde tredjepartssporing, og overvåke hvordan  du samhandler med det tredjepartsinnholdet. Det kan være å spore hvordan du samhandler med innebygd innhold hvis du har en brukerkonto og er logget inn på den nettsiden.

Hvem vi deler opplysningene dine med

På alle nettstedene bruker vi informasjonskapsler (se forklaring lenger oppe). Hvis du fyller ut skjema på nettstedet blir dataene du fyller inn, sammen med tidspunkt og IP-adresse sendt til oss på epost, i tillegg til at de blir lagret bak kryptert pålogging i skjemaverktøyet vårt.

Data som blir sendt inn via skjema på en av disse tjenestene blir lagret på server hos vår databehandler, som har taushetsplikt og som vi har databehandleravtale med.

Hvor lenge vi lagrer opplysningene dine

Hvis du kommenterer et innlegg, blir kommentaren og opplysningene om den lagret. Det er fordi vi skal kunne kjenne igjen og godkjenne oppfølgingskommentarer automatisk i stedet for å halde dem i kø for godkjenning.

Vi lagrer opplysninger om brukerne som registrerer seg her, f.eks. alle som har tilgang til å redigere innhold på nettstedet, så lenge som de selv ønsker å ha brukertilgang. Alle brukere kan se, endre og slette personopplysningene sine når som helst, men de kan ikke endre brukernavn. Administratorer på nettstedet kan også se og endre disse opplysningene.

Hvis du har sendt oss opplysninger via et skjema, eller har et kundeforhold til oss, så lagrer vi opplysningene så lenge som nødvnedig for å kunne yte tjenester til deg. Vi ønsker å beholde dataene også etter at vi er ferdige med å være leverandør, eller behandler forespørselen fra deg, for å kunne se historikken og dermed bedre kunne hjelpe deg ved senere anledninger.

Hvilke rettigheter du har over opplysningene dine

Hvis du har en brukerkonto, eller har skrevet kommentarer på dette nettstedet, kan du be om å få en eksportfil med alle de personopplysningene vi har om deg, blant annet alle opplysningene du har gitt oss. Du kan også be om at vi sletter alle personopplysninger vi har om deg. Kontakt oss hvis du vil at vi skal gjøre dette. Dette gjelder likevel ikke data vi må lagre av administrative, juridiske eller trygghetsgrunner.

Har du spørsmål om dette, eller om hvordan vi ellers behandler personopplysninger vi innhenter gjennom andre kanaler, så er du velkommen til å ta kontakt med oss.

Handlekurv
Skroll til toppen